טיפול במגוון סוגי כאב

הסוף לכאבים הכרוניים

דר׳ עוז, בתוכנית הבריאות הניצפת ביותר בעולם חושף : טכנולוגיה שפיתחה נאסא, עוזרת להיפטר מכאבים, לרפא דלקות ולמנוע בריחת סידן ללא זריקות או ניתוחים.

כשהכדורים נגד כאבים החזקים ביותר בשוק לא עוזרים לך ועשית מה שהרופאים המליצו. עדיין אתה לא יכול להרים את הילד? כל נשימה מרגישה כמו קריעת ים סוף? אתה עומד כמו סימן שאלה? והמקום הנוח לך ביותר הוא הכורסא המתכווננת…

תראה מה יש לדר׳ עוז ונאסא להציע לך!

אולי זה ישמע מוזר אבל טיפול פורץ דרך בתחום הכאבים הכרוניים מגיע מנאס"א – סוכנות החלל האמריקאית, מסכימה לחשוף את הסוד מאחורי שימוש בפולסים אלקטרו מגנטיים, שפיתחו המדענים במשך שני עשורים לחידוש מערכות בגוף האדם ולהפחתת כאבים כרוניים.

נאס"א השקיעה 3.5 מיליון דולר במטרה למצוא שיטה לחידוש אובדן
העצם שחוו אסטרונאוטים כאשר הם שהו במשימות מחוץ לשדה המגנטי של כדור הארץ.

בראשית שנות ה 90 נבדקה הטכנולוגיה באוניברסיטת  קולומביה בניו יורק, אחת מבין 5 האוניברסיטאות המובילות בעולם לרפואה, במחקרים על בני אדם נבדקו מספר תופעות בגוף האדם שכללו מחלות, כאבים ואיחוי עצמות.

התוצאות הדהימו את החוקרים, הטכנולוגיה ששמה:
P.E.M.T- Pulsed Electro Magnetic Therapy
גרמה לשיפור משמעותי אצל חולים שסבלו מהתופעות הבאות:

  • שברים שלא מתאחים – חל שיפור של 75%-95% במשך זמן האיחוי וחוזק העצם.
  • כאבי גב -90%-95%  בשיפור ברמת הכאבים לעומת קבוצות ביקורת.
  • בריחת סידן  – 85%-90%  בשיפור ברמת בריחת הסידן
  • דלקות גידים  85%-90%  בשיפור ריפוי מלא אחרי כמה שבועות
  • פצעים קשיי ריפוי  85%-90%  בשיפור זמן הריפוי בפצעים וצמיחת עור בריא וחדש.

(המחקר פורסם באחד המגזינים המדעיים והנחשבים בעולם: מגזין הביוכימיה של התא (ארה״ב) biochemical journal)

נפגשתי עם אייל אלימלך,מנכ"ל מעיינות מרפאות כאב וגלי הלם.

את עיקר התמחותו הוא עשה בגלי הלם וברפואת תדרים, הוא מסביר לי למה אנחנו חשים כאב בגוף: ״הכאב נובע מתנועה לא מאוזנת של דם בגוף.

הדם בגוף צריך לנוע כמו נחל זורם ושופע מבלי להיתקע בדרך, במקום שיש בו כאב- חסרה זרימה ותנועה של דם ואנרגיה.

מכשיר הפולסים האלקטרומגנטים פותח ומרווח את כדוריות הדם ומאפשרים זרימה חלקה של חמצן בין התאים, הפולסים האלקטרומגנטים פותחים את ״תקיעות״ הדם באזור הרגיש.״

איך אני יודעת שהוא לא פוגע בגוף שלי? מה עושה האלקטרומגנט הזה?

גופנו מורכב מתאים שונים הטעונים במטען חשמלי.

במקרה של כאב או מחלה כרונית: כשאיבר או רקמה בגוף ניזוקים עקב מחלה או תהליך דלקתי ממושך, הפעילות החשמלית של התא יוצאת מאיזון.

במצב זה, קשה לתאים לתפקד ביעילות והם אינם מגיבים לגירויים הרגילים של הגוף. מנגנון זה נהיה כרוני ותמידי ועם הזמן ומביא לכאבים ולמחלות הכרוניות המוכרות לנו.״

״הבשורה של P.E.M.T- Pulsed Electro Magnetic Therapy, הוכחה באלפי מחקרים במשך 27 שנה – על ידי הפעלה של שדה אלקטרו מגנטי בתדירות משתנה , ניתן להסדיר את הפעילות החשמלית של התאים הפגועים.

הצלחת הטיפול בשדות אלקטרו מגנטיים מצליחה לרפא ברמת התא שמשיב אותו לתפקוד מלא. בנוסף, בשונה מטיפולים אחרים, מדובר באחד הטיפולים הייחודיים שאינו רק משכך כאבים ומטפל בסימפטומים, אלא גם מעודד את תאי הגוף להתחדשות ושיקום מלא.

הטיפול החדשני לא כולל הרדמה, ניתוחים או נטילת תרופות כלשהן.״

תני לי סיבה למה לבטוח בטכניקה הזו? היא חדשה לא?

בתכנית של דר׳ עוז, שנחשבת לתוכנית הבריאות הפופולרית בעולם ומושכת מעל  140 מיליון צופים כל שבוע התארח דר׳ ג׳יימס דילדרד, מומחה עולמי בתחום הכאב.

דר׳ עוז שואל אותו: ״האם המגנטים האלה אמיתיים?״ ״איך יכול להיות שהם עוזרים לכאבים?״

וזו הייתה תשובתו:

״תאי העצב בגוף עובדים על קישורים חשמליים. הפולסים האלקטרו מגנטיים משפיעים אל תאי העצב ומשפרים את פעולתם, מה שגורם להפסקת הכאב. בפריצות דיסק אין ניתוח או טיפול שמחזיר את הדיסק לתפקוד מלא. כשיש פריצת דיסק קבוצת תאי עצב משדרת למוח כאב, הטיפול משחזר את תפקוד תאי העצב, משנה את ההולכה העצבית ומפסיק את תשדורת הכאב למוח. שיטת הטיפול הזו מאפשרת לפציינטים להיגמל ממשככי כאבים".

ואז הוא מקשה עליו: ״איך אתה מצליח לשכנע את החולים שלך להתחיל עם טיפול של אלקטרומגנטים״?

לדבריו ״אחד מכל שלושה אמריקאי סובל מכאב כרוני, למטופלים שלי נמאס מכדורים, זריקות וניתוחים מיותרים שלא פותרים את הבעיה.
"אני לא צריך לשכנע אותם, הם משוועים לפתרון, רוצים משהו אחר ללא כאבים ללא מחטים וללא סיבוכים של ניתוחים, הטיפול בפולסים אלקטרו מגנטיים מחסל את הכאבים, משפר פלאים את ההרגשה הגופנית ואת הבריאות הכללית״.

אחת המטופלות שפגשתי היא אורלי ״סבתא על עמוד״ – ״אני חייבת לספר לך את הסיפור שלי״ 

תקשיבי, לפני 12 שנה ״נתפס״ לי הגב, הפכתי להיות סימן שאלה שלא מצליח לזוז. שכבתי במיטה 3 שבועות על הגב עם דמעות של כאב בכל פעם שאני קמה לשירותים. הזריקו לי קורטיזון לעמוד השדרה, עד היום אני זוכרת את האימה מהדקירה הזו.

כל נשימה שלקחתי כל כך כאבה שהרגשתי שלא מגיע לי מספיק חמצן למוח. כשנעמדתי אחרי ישיבה לקח לי כמה שניות להתיישר ולהגיד לרגל ״עכשיו תתחילי לצעוד״ זה היה מגוחך.

בבדיקת מומחה הסתבר שיש לי פריצת דיסק, הוא המליץ על ניתוח. הדבר הראשון שעלה לי בראש היה עוד פעם מחטים, סכינים, תפרים וכאבים!! אבל, מה יכולתי לעשות? נכנסתי לניתוח, שכיום אני יודעת שהיה מיותר. אחרי הניתוח סבלתי מכאבים חזקים במקום של הניתוח ובנוסף הפצע הזדהם והיה צורך להיכנס לעוד ניתוח ולנקות את הדלקת. אני לא מאחלת לשונאים שלי את השבועות שעברתי.

הייתי שבורה פיזית ונפשית – ירדתי במשקל פחדתי לאכול כי כשהייתי הולכת לשירותים כאב לי.

לפני 3 שנים, נולד לי נכד ראשון הפכתי להיות סבתא ותוך 5 שניות הבנתי על מה כולם דיברו כשאמרו לי שלהיות סבתא זה הדבר הכי טוב שיקרה לי.

בפעם הראשונה שהתכופפתי להרים אותו על הידיים ולא הצלחתי להתיישר, היו לי דמעות בעיניים, לא יכול להיות שזה קורה לי!! החלטתי שמשהו חייב להשתנות – אלו לא יהיו החיים שלי מעכשיו…

אחרי שבועות של חיפושים, שעות מול גוגל,  תחקור של חברים, שידעתי שסבלו מכאבי גב והתייעצות עם מטפלים, ירדתי לעומק שיטת הטיפול ב – PEMF, החלטתי שאין לי מה להפסיד ואם זה לא יעזור זה בטח לא יחמיר את המצב שלי.

אחרי 5 טיפולים חיכיתי שיהיו לי כאבים, אבל את יודעת מה? הם לא הגיעו.

אחרי הטיפול התשיעי לא הכרתי את עצמי – פשוט לא כואב לי יותר.

אחרי עוד 3 טיפולים, הצלחתי להרים את הנכד שלי – לא הייתה אישה שמחה ממני.

ותראי אותי היום – אחרי חצי שנה אני מרגישה כמו ילדה בת 25. עשיתי את הלא יאומן התחלתי להתאמן בסטודיו לריקוד על עמוד, כי שמעתי שזה מחזק את כל הגוף. למרבה השמחה אני מצליחה לעשות תרגילים ממש כמו הצעירות שבסטודיו.״

טיפול בכאבי צוואר

״וואאוו, סיפור מדהים. גילי, תסבירי לי מה המטופל בעצם עושה בזמן הטיפול?

״המטופל שוכב על מיטה, הגליל שמשדר הפולסים ממוקם באזור הכאב. ברגע הפעלתו על ידי המטפל המכשיר ״משדר״ גלים אלקטרו מגנטיים שמשפיעים העל ההולכה החשמלית של הדם.

הגלים משפיעים על היכולת של הכדוריות האדומות להוביל חמצן לתאים באזור הכאב. הפולסים גורמים לשיקום והחלמה של דלקות בעצמות, בשרירים, בעצבים וברקמות הכואבות שנוצרו בגוף עם השנים. הטכנולוגיה קיבלה אישור ע״י ה FDA האמריקאי.״

״הטיפול הזה, מתאים לכל גיל?

 ״השיטה עוזרת במיוחד למי שיש לו – פריצת דיסק, כאבי ראש, כאבי גב וצוואר וכרוניים באופן כללי . לטכנולוגיה יש יכולת לשפר את תפקוד הכללי של הגוף, היא מחדשת קשרים בין עצביים מגבירה זרימת חמצן משופרת ומעודדת תאים להשתקם ולחדש אנרגיה.״

״יש לי שאלה שמציקה לי מתחילת המפגש. תגידי, מה טעות שעושים היום רוב החולים?״

״הטעות שלהם היא לחפש את הטיפולים הזולים או החינמיים שמרגיעים את הכאב באופן רגעי, אבל לא פותרים את הבעיה, הפציינטים האלו מבזבזים זמן יקר על טיפולים לא אפקטיביים ובכך, בעצם, מחמירים מאוד את המצב הבריאותי שלהם.

אנחנו יודעים שאחד הכלים החזקים של הרפואה המודרנית היא הניתוחים, המצב השכיח הוא שהחולה מקשיב לרופא ומהר מאוד מחליט לעבור ניתוח עם המון סיכונים, לפעמים ללא כל צורך.״

״למה לדעתך זה עובד כל כך טוב בקליניקות?״

״מניסיוני, קליניקה שמכניסה אליה את המכשיר והטכנולוגיה החדשנית  מצליחה למתג את עצמה גבוה יותר לעומת קליניקה שמטפלת ברפואה משלימה.

ויש עוד כמה סיבות –

–       הטיפול מוכר למי שיש לו ביטוח רפואי פרטי והמטופלים מקבלים החזרים כספיים מחברות הביטוח – כל אחד לפי הביטוח שלו.

–       הטיפול במכשיר הוא לא פולשני ואין כאבים – אין למטופל מה להפסיד כשהוא מחליט על סדרת טיפולים – רק להרוויח.״

"לסיום, איזה טיפ את יכולה לתת לקוראים שיעזור להם"?

כשיש כאבים בגב קח כדור טניס או כדור בייסבול (צריך כדור דיי קשה) תצמיד אותו לקיר ואז תשעין את האזור הכואב על הכדור. תתחיל להניע את הגוף המוצמד לכדור בתנועות סיבוביות. תוך כדי שהכדור מתגלגל ומעסה את האזור הכואב.

בבקשה, עשה זאת בעדינות ובאיטיות, תרגיש את הכדור מפזר את הכאב. אזהרה: אל תגלגל את הכדור ישירות על חוט השדרה עצמו, רק מסביב. אתה לא רוצה לפגוע לך בגב.,

״תודה רבה על הזמן שהקדשת ללמד אותנו על הטיפול החדשני הזה, למדתי הרבה.   

לסיום, אם מישהו מהקוראים רוצה לשמוע עוד, מה את ממליצה?״

 “ מספיק שעזרתי עם הכתבה הזאת לאדם אחד בלבד להפסיק לקחת כדורים ממכרים נגד כאבים, מבחינתי עשיתי את שלי. ״

השאירו פרטים ונצור עמכם קשר בהקדם