טיפול בכאבי ברכיים

כאב ברכיים

הברך בגוף האדם מורכבת משני מפרקים – מפרק הירך-שוק ומפרק הירך-פיקה – ותפקידה לחבר בין עצם הירך לשוקה. כמו כן, בברך שני מיניסקוסים והיא כוללת את הרצועה הצולבת הקדמית והאחורית, את הרצועה העקיפה הצידית והתיכונה ואת רצועת החבק המלוכסנת, רצועת בית הברך הקשתית ורצועת הברך הרוחבית.

בפועל, השרירים המניעים את הברך מתחלקים לפושטי הברך ולכופפי הברך – ולכן כל פגיעה בהם עלולה לגרום לכאבים.

טיפול בכאבי ברכיים

סיבות נפוצות לכאבי ברכיים

הברך נושאת כידוע ברוב משקל הגוף והיא נעה באופן אינטנסיבי בהליכה, ריצה או בפעילות גופנית. כתוצאה מכך, נפוצות בברך פגיעות ברצועה הצולבת הקדמית ופגיעות עקב תנועות חוזרניות – כמו אצל ספורטאים. עוד סיבות לכאבי ברכיים כוללות שחיקת סחוס, נעליים לא מתאימות, טראומה לברך ועומס יתר.

סיבות לדלקת בברכיים

דלקת מפרקים ניוונית עלולה גם היא לגרום לכאבי ברכיים חמורים אצל גברים ונשים בכל הגילאים. הדלקות נוצרות גם הן ממגוון גורמים ובהם פעילות אירובית אינטנסיבית, פגיעה בשרירי הברכיים, פעילות יתר של מפרק הברך ופגיעה בשרירי הירכיים או השוקיים. בכל אחד מהמקרים האלה, הסימנים הראשוניים לדלקת נעים עשויים להיות כאב בעמידה ובדריכה, הגבלה של טווח התנועה וכאב חד בפיקת הברך.

מאפיינים של כאבי ברכיים כרוניים

כאבים קשים וממושכים מעידים על בעיה כרונית ועל צורך בטיפול. למעט מקרים שבהם כאבי הברכיים הם קלים ואז ניתן לטפל בהם באמצעות מנוחה, רצועה אלסטית, חבישה, משככי כאבים ותרגילי פיזיותרפיה, כאבים כרוניים נובעים מבעיות מכניות, חבלה או כאמור דלקת. מבחינה פיזיולוגית, הם עלולים להופיע באזורים שונים של הברך ולעיתים הם מלווים בנפיחות, באודם מקומי ובמגבלה מהותית בהנעת הברך ובדריכה.

טיפול ללא תופעות לוואי? יש דבר כזה

על רקע האמור לעיל אפשר להבין מדוע כאבי ברכיים מחייבים שילוב בין מספר שיטות טיפול. לרוב לא ניתן להסתמך על שיטת טיפול אחת וצריך להיזהר מהתמקדות בסימפטומים במקום בשורש הבעיה. הפתרון המומלץ בהקשר הזה הוא שילוב בין טיפול בגלי הלם לבין מיטת הפולסים האלקטרו מגנטיים משתנים, הודות לכך שבעזרתו ניתן להשיג שורה ארוכה של יתרונות.

טיפול בכאבי ברכיים

היתרונות של טיפול בגלי הלם

בראש ובראשונה, טיפול בגלי הלם מוריד את רמת הכאב ממפרק הברך ומפחית דלקתיות במידה והיא קיימת. בתוך כך, טיפול בגלי הלם מסוגל להגדיל את טווח התנועה של המפרק ומונע החרפה של כאבי ברכיים. לצד זאת, ניתן להשלים טיפול בגלי הלם עם התאמה של מדרסים או נעליים אורטופדיות וכאמור לשלב גם את מיטת הפולסים האלקטרו מגנטיים משתנים.

מה עושה מיטת הפולסים האלקטרו מגנטיים משתנים?

מיטת הפולסים האלקטרו מגנטיים משתנים מעניקה את הערך המוסף לטיפול בגלי הלם. המיטה מפעילה את טכנולוגיית הטיפול PEMT, שפותחה על ידי סוכנות החלל האמריקאית NASA ומשתמשת בשדה אלקטרו מגנטי פועם. לבסוף, המיטה מפעילה שדה אלקטרו מגנטי בתדירות מדויקת, בעוצמה ובאופן שמתאים לכאבי ברכיים וכך מסדירה ומאזנת את המטען החשמלי של התאים הפגועים. כך מתאפשרת הפעלה אפקטיבית ומהירה של תהליכי ריפוי עמוקים וישנה התמודדות עם מקור הבעיה ולא רק עם הסימפטומים שמופיעים על פני השטח.

טיפול בפולסים אלקטרו מגנטיים גם בחולי אוסטיאוארטריטיס

עוד יתרון מובהק של טיפול בכאבי ברכיים עם מיטת הפולסים האלקטרו מגנטיים המשתנים קורץ לגברים ונשים שמוגדרים כחולי אוסטיאוארטריטיס. לפי מחקרים שונים, טיפול בפולסים אלקטרו מגנטיים מביאה לירידה משמעותית בכאב אצל אוסטיאוארטריטיס ומשפר את איכות החיים שלהם בצורה ניכרת. כמו כן, זה המקום להזכיר שהטיפול בגלי הלם ופולסים אלקטרו מגנטיים לא כרוך בתופעות לוואי, לא דורשת התערבות כירורגית והוא אינו פולשני.

ההחלמה שלך מתחילה עכשיו

בשורה התחתונה, השילוב בין גלי הלם והיתרונות של מיטת הפולסים האלקטרו מגנטיים משתנים מביאה להאצת תהליך ההחלמה הטבעי של הגוף. העומס שמוטל על הברכיים לא תמיד מאפשר לגוף להחלים מפעילות גופנית או משחיקה, אך הטיפול החדשני שנשען על טכנולוגיה מתקדמת מוכיח את עצמו בטווח הקצר והארוך. בעזרת הטיפול הזה ניתן למנוע הישנות של כאבי ברכיים ללא תופעות לוואי, זריקות, כדורים וניתוחים ולהשיג פתרונות לאלפי סוגי מחלות וכאבים.

במרפאת מעיינות מתמחים בטיפול בכאבי ברכיים באמצעות גלי הלם ופולסים אלקטרו מגנטיים –
ואנו מחכים לשמוע ממך כדי לתאם ביקור במרפאת הכאב המובילה בישראל!

השאירו פרטים ונצור עמכם קשר בהקדם